ÜNİVERSİTEYİ KAZANANNLAR İÇİN ÖNEMLİ REHBER!!!

öss yerleştirme sonuçlarını bekleyen sayın összede arkadaşlar.Sizler için küçük bir döküman hazırladım.Üniversiteyi kazandıktan sonrası neler yapılacak,neler yapılmalı diye,neler yapılmamalı...

önce herkesin sorduğu şu soruya cevap vereyim..."Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından sağlanan burs, kredi, katkı kredisi ve yurt başvurularını 16-24 Ağustos 2007 tarihleri arasında https://yurtkur.osym.gov.tr internet adresinden yapabilirsiniz."

1)Bu yıl Öss tercih sonuçları postalanmayacak.O yüzden belge gelmesi beklemeyin.Üniversitelere kayıttan önce resimler ile birlikte bütün bilgileriniz gidecektir .Her ihtimale karşı internetten çıktınız yanınızda olsun.

2)Eğer kyk yurtlarından biri çıktı ise internetten başvuru yapacaksınız.(kyk yurtlarını asla tavsiye etmiyorum.küçücük odalarda 8 kişi ve yemek vs kendi paranızla yiyorsunuz.1 aylık yemek masrafı 300 YTL.Paranız yoksa aç kalıyorsunuz. Ve okul başlarında ne kredi gelir ne de burs.Evden ne geldi ise o.) Bu arada krediler ocak 2008 den itibaren yatacak.

3)Her üniversitenin ve bölümün kayıt tarihleri farklı farklıdır.Özellikle İstanbul Üniversitesi Avcılarda yapılıyor.18 yaşından küçük olsanız bile kaydı tek başınıza yapabiliyorsunuz.Veli gerekmiyor.Kayıt için gerekli belgelerin en önemlileri-Lise Diploması- .Üniversitenizin internet adresinden neler gerekiyor diye bakınız.

4)İlk kayıt sırasında Harç Kredisi çıktı ise Bu yıl ne kadar bilmiyorum 2 dönem için kayıt olurken 100 YTL civarı para verip öyle kayıt oluyorsunuz.Genelde harç kredisi çıkar.

5)Kayıt olduktan sonra biryere kaçmayın.İnternetten ve tabana kuvvet burs arayın.eylül demek burs zamanı demek.Ve ilk yıl bulamazsanız 2. sınıfta burs murs vermiyorlar. Ve burs için gideceğiniz zaman yanınızda;5 ikametgah il muh. ,5 baba maaş bodrosu,Anne çalışmıyor belgesi,Anne çalışıyorsa Anne maaş bodrosu,Nufus kayıt Örneği,Kardeş Öğrenci belgesi....Bunları giderken kendi memleketinizde çıkartmasanız sefil kalırsınız...BURSLAR İÇİN burs.blogcu.com u ziyaret ediniz...

6)Ders kitabı konusu vs..Okul açılır açılmaz Üst sınıflardan ders notları arayınız.Kısa bir zaman sonra bitecektir notlar.Ve babanızın çift maaşını :) notlara vermeyin.Notlar değişmez...

SORULARINIZI BU BAŞLIĞA YORUM YAZARAK SORABİLİRSİNİZ.Yorum yazarken sallama veya doğru veya gıcıklık olsun diye arkadaşınızın ismini veya alex ,rüştü vs.Yazabilirsiniz.Ama bir isim yazınız...

19 yorum:

Adsız dedi ki...

mrb once siteyi objektif davrandıgı için tşkr ederm.sorm şu burslar konusunda nereye kime başvuracagz.ea2 331 puan aldm çukurova pdr gelir mi

Filiz dedi ki...

Tamam bende nereleri tercih ettiğimin ciktisi var ama nasil ögrencem tam olrak onu bilemiorum

Filiz dedi ki...

Tamam bende nereleri tercih ettiğimin ciktisi var ama nasil ögrencem tam olrak onu bilemiorum

unutan dedi ki...

HELAL OLSUN ÖĞRENCİ DİLİNDE KONUŞMUŞSUN.. BU BENCE BASİTLİK DEĞİL BÜYÜKLÜKTÜR YANİ USTALIKTIR.. ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ. SADECE UNİDE KIZLAR KONUSUNDA BİŞEY YAZMAMIŞSIN.. YANİ EN FAZLA KAÇ KIZLA ÇIKMALIYIZ... CEVAPLARIN İÇİN ŞİMDİDEN ÇOK TEŞK.. BU ARADA LİSEDE SEVGİLİ SAYISI BİR ELİN PARMAKLARIKADARDI YA UNİDE NE OLMALI..?
(((mehmet & sinan )))

Adsız dedi ki...

oncelıkle cok teskkur ederız.bu oss bızı bıtırdı.sınaw olduk kurtulamadık.burs işinı nereye başwurmamız gerekıyor.ayrıca ders notlarını unı. baslar baslamaz mı ısteyelım.parayla mı werıorlar.of ortamı bıle bılmıyoruz.umarım sıkıntı cekmeyız.çok heyecanlıııı

Adsız dedi ki...

slm benim öss deki sıralamam 410bin küsür.kadir has üniversitesini iki senelik kazandım.birazda ağır geliceğinden korkuyorum.kayıtlar başlamadı;ama bi burs imkanım olabilirse bana yardımcı olur musunuz?

engin442003 dedi ki...

merhaba öss sınav maratonu bitti ve hepimiz hakkımız umuyorum az çok aldık. hepinize hayırlı olsun. umarım herkesin dilediği yerler gelmistir. ben bu programı olusturan herkese çok teşekkür ediyorum. ben de bu arada KARADENİZ TEKNİK ÜNİV.kazandım. aramızda burayı kazanan arkadaslarımız varsa konusalım. birbirimize yardımcı olabiliriz diye düşünüyorum.

sinems dedi ki...

merhaba ben sinem istbulda oturuorum eskişhr anadolu acık ögretimhalka ilşkilere hak kazandım ..orada kalıp derslere girmek istiyorum artı seneye bidaha hazrlık yapıcam..devlet özel farketmez yurt için napmam gerekir yardımcı olursanız cok sevinirim ...

Adsız dedi ki...

tuğba ben yurtkur sonuçları ne zaman açıklanacak?kayıt sırasında mı öğrenebileceğiz?şu anda ev bakıyorum da yurt çıkmazsa bizimkiler ev alacaklar.şimdiden evler satılmaya başlandı.ev bulamayacağım sonra.açıklama
tarihini tam olarak biliyor musunuz?

Adsız dedi ki...

kayıtlar 3 ünde başlıyor
10 unda da yurtlar açılıyor ama daha içerikli bi açıklama yapılmamış sadece bu kadarını bulabildim ben de

Adsız dedi ki...

slm arkadaşlar ben 2007 öss sınavı 1 yerleştirmede yerleşemedim 2. yerleştirmede anesteziyi yazmak istiyorum bu bölüm hakkında bi bilginiz varmı 2 yıllık bu bölüm yardımcı olun lütfen

Adsız dedi ki...

fairtale:)yazdıklarınza katılıyorum cok haklısınız.bunların hepsi basımıza gelecek bize önceden yardımcı oldugunuz için tsk ederim bu arada yurtkur sonuclar ne zaman acıklanacak?bi bilginiz varsa bizi aydınlatırsanız seviniriz.

Adsız dedi ki...

mrb ben ayshen.. açıköğretim işletmeye yerleştirildim ama 2.ek yerleştirmeye de tercih yapabilir miyim ? böyle bi hakkı bize veriyorlar mı merak ediyorum... ilginiz için şimdiden tşk ederim..

Adsız dedi ki...

mrb ben bu sene açıköğretim işletmeye yerleştirildim.. eylüldeki 2. ek yerleştirmede tekrar tercih yapabiliyor muyum? böyle bi hakkımız var mı? ilginiz için şimdiden tşk ederm

Adsız dedi ki...

şu yurtkur sonuçları ne zaman açıklancak ?hepimiz merak içindeyiz lütfen açıklansın

Adsız dedi ki...

slm arkadaşlar öncelikle kazanan tüm arkadaşlarıma ünv. hayatında sağlık ve başarı diliyorum...anestezi yazmak isteyen arkadaşım,ben orayı kazandım ve çökmüştüm ilk kazandığımda,sora bi kaç gün öle gezdim araştırdım araştırdım bide ne göriyim bu meslekte baya bi açık varmış...bizim koskoca bursa devlet hastanesinde topu topu 2 tane anestezici varmış düşün yane :) yane 4 yıllık fizik kimya biyoloji okıyıp işsiz kalıcağına anestezi okuman daha mantıklı... ayrıca özel hastane maaşları hakkındada bilgi edindim 2.500 ytl den başlıyo,devletteyse asgari ücretin tam 2 katı anesteziciler için...umarım yardımcı olabilmişimdir ...teşekkürler iyi günler...

Adsız dedi ki...

selam,ya yurtkur sonuçları nezaman açıklanıyo lütfen birisi yanıtlasın..yalvarırım bi bilgi verin!şimdiden teşekkürler!

Adsız dedi ki...

slm benim ailem istde beylikdüzünde ikamet ediyor ben marmara üni.yi kazandım burdan gitmasi çok zor yurtlarabaşvursam kabul görünürmüyüm acaba aynı şehirdeyken yurt oluyormu yani teşekkürler

Adsız dedi ki...

yazdıkların için teşekür ediyom ben bu sene fırat üniv.eğitim fak. bilgisayar ve öğrenim teknolojilerine yerleştim(2 öğretim) fıratı kazanan arkadaşlar varsa beni eklemelerini rica ediyorum.adres:dile.gel@hotmail.com